Agencja Marketingu Cyfrowego

DIGITAL MARKETING 2020

Digital Marketing - co to jest?

Digital Marketing, a właściwie w języku polskim Marketing Cyfrowy, to reklama dostarczana do użytkowników końcowych, przy użyciu wszelkiego rodzaju kanałów komunikacji cyfrowej, takich jak: Social Media (np. Facebook, Instagram), Aplikacje Mobilne, Aplikacje Sieciowe, Wyszukiwarki Internetowe (np. Google, Bing), Serwisy z treściami wideo (np. YouTube, Netflix), Tradycyjna Telewizja, czy nawet Radio.

Najprostsza definicja Digital Marketingu, to reklama wykorzystująca urządzenia elektroniczne. Czasami jest również nazywany Marketingiem Sieciowym.

Komu potrzebny jest Digital Marketing?

Z przekonaniem możemy stwierdzić, że od Marca 2020 roku, Digital Marketing potrzebny jest praktycznie każdemu, kto chce nadążyć za otaczającym go światem. W czasach, kiedy ogromna ilość stacjonarnych biznesów zamyka lub zawiesza swoją działalność, przedsiębiorcy bazujący na Digital Marketingu – osiągają niespotykane wcześniej wzrosty. Wszystko wskazuje na to, że ten trend zostanie z nami na długie lata.

Już dzisiaj warto zrewidować swoje plany i w sposób uczciwy ocenić swoją sytuację. Jeżeli stwierdzisz, że Twoja przyszłość jest niepewna – wykorzystaj Potęgę Cyberprzestrzeni i naprowadź swoją karierę na właściwą trajektorię.

Dlaczego Marketing Cyfrowy jest tak potężny?

Jeżeli żyjesz na tym świecie już trochę lat, na pewno sięgając wstecz pamięcią, przypominasz sobie wszechobecne stragany, sklepiki, kioski oraz inne tego typu formy handlu lokalnego. Wielkie banery reklamowe, czy dzisiaj już coraz mniej popularnie, a wręcz umierające… gazety papierowe. 

Wszystkie wyżej wymienione przykłady, między innymi ze względu na gwałtowny postęp technologiczny – ustępują miejsca nowym formom sprzedaży oraz reklamy. Jak Ci się wydaje, co lepiej trafi do człowieka – baner reklamowy wywieszony na jednym z budynków w centrum miasta lub przy autostradzie, czy może „żywa” i profilowana reklama w mediach społecznościowych, z którą użytkownik smartfona może podjąć interakcję?

Kluczem do skutecznego marketingu jest przyciągnięcie uwagi użytkownika

Filary Digital Marketingu ONLINE

Opierając się na informacjach pochodzących od jednego z najlepszych marketerów na świecie – Neilpatel, wyróżnić możemy 7 głównych kategorii Marketingu Cyfrowego ONLINE:

  • Search engine optimization (SEO)
  • Search engine marketing (SEM)
  • Content marketing (marketing treści)
  • Social media marketing
  • Reklamy pay-per-click
  • Marketing afiliacyjny
  • Email marketing

Prawidłowe wykorzystanie oraz zoptymalizowanie powyższych filarów Digital Marketingu, pozwala na osiągnięcie spektakularnych wyników. Z każdym z tych punktów, wiąże się kolejna bardzo ważna kwestia, która w dużej mierze odpowiada za skuteczność konwersji. Na temat UX, czyli User Experience, powiemy więcej przy innej okazji.

Digital Marketing OFFLINE - również istnieje i ma się dobrze!

Wbrew pozorom Marketing Cyfrowy, to nie tylko cyberprzestrzeń. Do czynienia w tej kategorii mamy z kilkoma gigantami, obecnymi na rynku od lat:

  • marketing telewizyjny
  • marketing radiowy
  • marketing telefoniczny
  • ulepszony marketing offline
Nad siłą wyżej wymienionych mediów nie trzeba się długo zastanawiać. Wszystkie te kanały nazywane mainstreamem, generują ogromne dochody i pasywnie wpływają na podświadomość użytkowników końcowych. Z kolei przykładem ulepszonego marketingu offline, mogą być automaty do składania zamówień w restauracjach sieci McDonald’s.

Wykorzystaj potęgę cyberprzestrzeni

Współczesny świat ewoluuje na naszych oczach. Aby nadążyć za trendami marketingowymi, niezbędna jest ciągła analiza rynku, aktualnych trendów oraz stałe pogłębianie wiedzy. Czasy w których wystarczyło ulokować swój biznes na odpowiedniej ulicy – już dawno minęły. Nie daj się prędkości świata i wyprzedź peleton.

Zapoznaj się z ofertą G-SEO Polska

Dołącz do Programu Partnerskiego G-SEO Polska

Scroll to Top