G-SEO Pozycjonowanie lokalne Twoja Firma w Google

Pozycjonowanie lokalne – SEO – Twoja firma w Google

Pozycjonowanie lokalne jest kluczem do sukcesu wielu działalności. Jeżeli chcesz wykorzystać pozycjonowanie lokalne we własnym interesie, a nie do końca wiesz jak się za to zabrać, ten materiał jest właśnie dla Ciebie. Dzięki niemu dowiesz się:

  • czym jest pozycjonowanie lokalne,
  • jakie korzyści niesie za sobą lokalne pozycjonowanie,
  • w jaki sposób promować się lokalnie, przy wykorzystaniu narzędzi google,
  • jakie trudności napotkasz podczas lokalnego pozycjonowania,
  • dla kogo lokalny marketing w google jest niezbędny,
  • kiedy nie warto marnować czasu na pozycjonowanie lokalne.

Stosując się do kilku prostych wskazówek, będziesz w stanie znacząco podnieść swoją sprzedaż, zwiększyć zasięg swoich usług, oraz znacząco podnieść rozpoznawalność swojej marki. W perspektywie długoterminowej przełoży się to na znaczącą poprawę sytuacji finansowej Twojej działalności.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne polega na wykorzystaniu dostępnych dziś technologii, w celu wypromowania Twojej działalności w Twoim „najbliższym” otoczeniu. Oznacza to, że jeśli Twoja firma jest w stanie skutecznie działać w promieniu 20 km, pozycjonowanie lokalne powinno obejmować promień jej działalności.

Załóżmy, że prowadzisz mobilną stację wulkanizacji i wymiany opon. Z własnych obliczeń wiesz, że rentowność Twojego biznesu jest najwyższa w promieniu najbliższych 20 kilometrów [dane przykładowe] od Twojej siedziby. Aby skutecznie pozyskiwać klientów z określonego obszaru, wystarczy wdrożyć w odpowiedni sposób pozycjonowanie lokalne Twojej firmy w Google. W taki sposób, aby po wpisaniu w wyszukiwarkę „wymiana opon”, Twoja firma pokazywała się jak najwyżej w wynikach pozycjonowania lokalnego  [zdjęcie 1 – wyniki wyszukiwania pozycjonowania lokalnego].

Pozycjonowanie lokalne - Twoja firma w Google - G-SEO Polska
zdjęcie 1 – Wyniki wyszukiwania pozycjonowania lokalnego

Główny podział pozycjonowania lokalnego

Zasadniczo możesz zastosować dwie taktyki dla lokalnego pozycjonowania Twojej działalności. Najlepszym sposobem jest wykorzystanie zarówno jednej, jak i drugiej, ponieważ doskonale się one uzupełniają. Więc do rzeczy, jaki główny podział możemy rozróżnić w promowaniu lokalnym?

1. Wykorzystanie narzędzi Google

Najpopularniejszym sposobem jest wykorzystanie wszystkich dostępnych narzędzi Google. Pozwalają one na zorientowanie naszego biznesu w konkretnym miejscu, pod sprecyzowanym adresem, i nie tylko!

zdjęcie 2 – panel informacyjny Google My Business

Niezbędnym narzędziem do wdrożenia lokalnej optymalizacji SEO naszej działalności będzie Google My Business [zdjęcie 2 – panel informacyjny Google My Business], lub w polskiej wersji Google Moja Firma. Usługa ta pozwala na wprowadzenie wszystkich najważniejszych informacji dot. Twojej działalności. Do wyboru mamy dwie opcje lokalizacyjne. Pierwsza z nich pozwala na określenie jedynie miejscowości – bez konkretnego adresu. Jest to najlepsza opcja dla wszystkich tych, którzy realizują swoją pracę w 100% zdalnie. Druga opcja pozwala na dokładne doprecyzowanie adresu Twojego punktu, lub siedziby firmy. Zasadniczą przewagą drugiego rozwiązania nad pierwszym, jest lepsze wyświetlanie lokalizacji Twojej firmy w Mapach Google.

Czy warto podawać dokładny adres w Google My Business? Jeżeli tylko posiadasz siedzibę otwartą dla klientów, lub punkt usługowo – handlowy – to zdecydowanie warto! Chyba każdy z nas szukał kiedyś miejsca na urlopowy nocleg. Bardzo często jest zdecydowanie łatwiej znaleźć odpowiedni nocleg, w oparciu o położenie na mapie. Sprawa wygląda analogicznie niemalże przy każdym biznesie.

2. Klasyczne SEO na Twojej witrynie www

Drugim – o wiele mniej znanym sposobem do pozycjonowania lokalnego, jest wykorzystanie tradycyjnego SEO na własnej stronie internetowej [zdjęcie 3 – przykład zastosowania optymalizacji SEO dla pozycjonowania lokalnego]. Jeżeli planujemy pozycjonować naszą działalność w konkretnej lokalizacji, potrzebujemy stworzyć odpowiedni „landing page” dla wskazanej lokalizacji. Celem takiego działania jest jak najwyższe pozycjonowanie Twojej strony dla zapytania z konkretną lokalizacją! Więc jeżeli posiadasz kręgielnie w Poznaniu, Twoim celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji po wpisaniu w wyszukiwarkę słów „kręgielnia Poznań”.

zdjęcie 3 – przykład zastosowania optymalizacji SEO dla pozycjonowania lokalnego

Czy jest sens wykorzystywać SEO do pozycjonowania lokalnego? Absolutnie tak! Bardzo wielu użytkowników wyszukiwarek internetowych takich jak Google, często preferuje tradycyjne wyniki wyszukiwania, czyli zwykłe strony internetowe. Wynika to z faktu, że można tam zazwyczaj znaleźć o wiele bardziej szczegółowe informacje dotyczące konkretnego miejsca. Daje to również użytkownikom pogląd na obecność konkretnej działalności w cyberprzestrzeni. Jeżeli zobaczymy, że strona internetowa jest przestarzała i nie jest np. dostosowana do urządzeń mobilnych, jest to dla nas sygnał o pewnym „zacofaniu sieciowej egzystencji” właściciela biznesu.


Zainteresował Cię artykuł? Udostępnij go swoim znajomym!

Scroll to Top